Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aug 22, 2011

Buku lagi..

Assalamualaikum. 
Apa khabar iman hari ini? 
moga ia semakin bertambah & terus bertambah walaupun ramadhan da hampir ke penghujungnya. & inilah masenya kita berlumba-lumba "mencari" malam lailatul Qadr yg hanya Allah sahaja Maha Mengetahui bilakah ia akan berlaku. Kita sebagai hamba haruslah pertingkatkan amal ibadat kita seikhlasnya, moga2 kita sama2 tergolong dalam golongan mukhlisin.. amiin!!

Sebenarnya nk cite psl hari sabtu baru ni. Cadangnya pi Kulim nk tinjau2 baju raya. Maklum la raya da dekat. Balik Terengganu mase awal pose ari tu da bli jubah & ambik baju yg mak da blikan same utk kami sekeluarga (kecuali abang, sebab xckp awal2 nk bli same2). Tetibe decide plak warna tema untuk raye warna oren sbb tahun ni insyaAllah raye kt kedah. Warna tema raye kt Terengganu wrna biru ala2 turqoise g2.. nk pakai yg 2 jauh sangat la plk warnanya... alamaknya kne la cari baju warna oren. emm susah jgk rupenya nk cari yg berkenan di hati ni. Ade yg berkenan tp warna len la plk.

Jawabnya x beli baju pun hari tu, tp terbli novel la plk..hehe. Sebab ari tu cam x puas hati je x bli novel. Boleh la bace ilangkan boring. Novel karya A. Ubaidillah Alias "Cinta kembali Bertasbih" kali ni terkesan pdku. Sebenarnya xsuke mane beliau tulis, sebab da bace novel "Warkah Cinta Berbau Syurga" 1 & 2 yg beliau tulis. cam biase je tp yg ni terbeli plak.. 

Siap abang ckp "Nape beli kalu x suke die tulis?" aku duk jawab "Sebab kulit novel die comel" ngeh2.. ade plak cam2 kan... Kalu cam2 semua novel yg kulit comel aku nk bli..haha.. 

Emm tp cite kali ni bes plak. Seorang abang sanggup mengorbankan segalanya demi adik perempuannya yg tercinta. Rahman, daripada seorang yg panas baran akhirnya menjadi seorang yg baik akhlaknya, berperibadi mengikut sunnah Nabi saw. Walaupun terasa sukar sekali untuk bertemu dengan lelaki sebegitu pd zaman sekarang ni.. Cukuplah aku mendoakan agar suamiku menjadi seperti itu @ lebih baik dari itu. amiin!!

Selain beli novel tu, ade jgk beli buku masakan. Dua lagi. Tp x cube pn lagi resepi kat dalam tu.. tengok2 jd hangat2 tahi ayam je 6ti..haha. xpe2 yg penting kumpul dulu (sedapkan hati). Emm yg paling suke sbb majalah yg aku tunggu bulan 9  da aku beli.. ap lg kalu bukan majalah Pa & Ma.  hehe. Tetibe terfeeling rindu nk ada anak sendiri cepat2.. InsyaAllah aku cube bersedia dari sekarang. Tp janganlah ade sekarang sbb alamatnya tak praktikal la aku tahun depan. hehe.

Tak pasai2, duit aku melayang RM40.20 sebab abang xnk bayar.. hehe. Tp bile balik umah, abang da gantikan balik duit tu. Siap bagi lebih lg. hehe. Maknanya duit aku x bergerak pn. ngeh2.. Terima Kasih selagi lagi untuk abang. (^____^)

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...